1 Kasım 2008 Cumartesi

** Bitkiler


BİLMECE
Yer altında turuncu minare (Havuç)
Yeşildir paltosu, / Kırmızı gömleği, / Siyahtır düğmeleri (Karpuz)
Bir bacağım var bir de şapkam. (Mantar)
Kendisi mis gibi kokar; dikeni var, batar. (Gül)
Kırmızı giyinir, tarlada görülür; susuz kalırsa boynu** bükülür. (Gelincik)
Kışın soyunur, yazın giyinir. (Ağaç)
Ağaç üstünde kilitli sandık. (Ceviz)
Ben beslerim, o süsler. (Çiçek)
Dalda sallanır, düşer ballanır. (Armut)
Sarı tavuk dalda yatar; dal kırılır yerde yatar. (Ayva)
Yol üstünde kırmızı bohça. (Domates)
Alçacık dallı, yemesi ballı. (Çilek)
Dal üstünde al yanaklı oğlan. (Elma)
Yer altında kınalı çivi. (Havuç)
Dalda bir yumruk; içinde bin boncuk. (İncir)
Kara tavuk, karnı yarık. (Kestane)
Karşıdan aldım al; ağzıma attım bal. (Kiraz)
Kat kat döşek, bunu bilmeyen eşek. (Lâhana)
Kabuğu pütürlü; içi sulu sulu; salataların tadı. (Limon)
Hanım içeride, saçı dışarıda. (Mısır)
Nokta gibi burnu var, davul gibi karnı var. (Nohut)
Yer altında civcivli tavuk. (Patates)
Yer altında sakallı dede. (Pırasa)
Kat kat dağlar, dağların ardı bağlar; bunu kesenin gözleri ağlar. (Soğan)
Elemez melemez; ocak başına gelemez. (Yağ)
Eline al taş gibi; yere düşer yaş gibi. (Yumurta)
Kara tavuk dalda yatar; dal kırılmış yerde yatar (Zeytin)

PARMAK OYUNU
Bir sırada beş küçük çiçek varmış (Beş parmak gösterilir.) / Beşincisi benim büyüdüğümü görmüş demiş (Baş parmak.)
İkincisi biraz güneşe ihtiyacım var demiş (İşaret parmağı.) /
Üçüncüsü büyümek güzel demiş (Orta parmak.)
Dördüncüsü yağmuru hissetmek güzel demiş (Yüzük parmak.) /
Beşinci parmak da aynı fikirdeyim demiş (Serçe parmak.)
Bir sırada beş güzel çiçek varmış (Beş parmak aynı anda gösterilir) /
Rüzgar estiği zaman başlarını sallarlarmış (Parmaklar hareket ettirilir)

Parmak oyunu:
Benim bir küçük bahçem var,
Onu çok dikkatli kazarım. (Parmaklar tırmık gibi yapılır.)
Buraya çiçek tohumlarını ekerim. (Ellerle tohum ekme öykünmesi yapılır.)
Yağmur yağacak, (Eller yukarıya kaldırılır, parmaklar aşağıya sallanır.)
Güneş açacak, (Eller başın üzerinde birleştirilir.)
Benim tohumlarım gittikçe büyüyecek, (Eller dizlerin üzerinde tutulur, sonra yavaş yavaş yukarıya doğru kaldırılır.)
Çiçek açacak,
Kış gelecek, çiçeklerim tohumlarını saklayıp,
Kış uykusuna yatacaklar. (İki elin parmakları birleştirilir, kollar yavaş yavaş indirilir ve dizlerin üzerine konur.)

ÇİÇEĞİM
Toprağı kazdım, (Eller tırmık gibi yapılır.)
Tohumu attım, (Avuç içlerine tohum koyuluyormuş gibi yapılır.)
Biraz da suladım, (Boş parmak açık tutularak ibrik gibi yapılır.)
Toprağı havalandırdım. (Parmak uçları yukarı doğru hareket ettirilir.)
Bir de baktım, çiçeğimTomurcuklanmış, (Eller havaya kaldırılır, sağa ve sola sallanır.)Yapraklarını açmış.

(alıntı)

0 yorum:

 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog