7 Ekim 2008 Salı

** Türkçe dil etkinlikleri


3 KELEBEK


İlkbahar gelmişti. Her yer rengarek çiçeklerle bezenmişti. Arılar , kelebekler uçuşmaya başlamışlardı. 3 kelebek çok iyi arkadaştı. Sarı kelebek, kırmızı kelebek ve mor kelebek, Güle oynaya uçuşuyorlardı. Ama ilkbahar işte. Güneşli hava birden bozdu ve yağmur bulutları kapladı heryeri. Gök gürlemeye başladı. Yağmur başlayacaktı. Tüm hayvanlar kaçışmaya başladılar. 3Kelebek de KIRMIZI KELEBEK–Yağmur yağacakSARI KELEBEK– Hemen saklanacak bir yer bulmalıyız.MOR KELEBEK-Yoksa ıslanırız ve ölürüz.Önce gülün yanına gittiler.KIRMIZI KELEBEK- gül güzel gül. Yağmur başlayacak. Biz de ıslanacağız bizi yapraklarının altına saklar mısın. O zaman ıslanmayızGÜL- ayyy ben ki çiçeklerin en güzeliyim sizi yanıma alırsam güzelliğim bozulur. Çekilin çekilin.KIRMIZI KELEBEK- lütfen gül ıslanırsak ölürüzGÜL- eh peki madem ama sadece sen gel. Çünkü sende benim gibi kırmızısın. Kırmızı renk çok güzel ama diğer kelebekler olmazKIRMIZI KELEBEK- olmaz yapamam ben arkadaşlarımı bırakamamGÜL- ozaman sen bilirsin. Hadi gidin yanımdan aa güzelliğimi engelliyorsunuzsonra lalaye uçtular gök gürlemeye devam ediyorduSARI KELEBEK- lale güzel lale . Yağmur başlayacak. Biz de ıslanacağız bizi yapraklarının altına saklar mısın. O zaman ıslanmayızLALE- hıhhh ben çiçeklerin en zarifiyim. Sizi yanıma alırsam zerafetim bozulur. gidin yanımda bile duramazsınız pis böcekler ıyyy ıyyySARI KELEBEK- lütfen güzel lale. Islanırsak ölürüzLALE- eh iyi o zaman ama sadece sen gel. Diğer kelebekler olmaz. Sende aynı benim gibi sarı renksin. Ben sarıyı çok severimSARI KELEBEK- olmaz yapamam ben arkadaşlarımı bırakamamLALE- iyi tamam tamam. Sen bilirsin gidin ozaman yanımdan3 kelebek üzgün şekilde mor menekşeye doğru uçarlar.MOR KELEBEK- mor menekşe güzel menekşe Yağmur başlayacak. Biz de ıslanacağız bizi yapraklarının altına saklar mısın. O zaman ıslanmayızMOR MENEKŞE-hah hah haha - güler- ayol ben çiçeklerin kraliçesiyim. Rengim eşsizdir. Yapraklarım kadife gibi yumuşacıktır. Sizi neden saklayayım kiMOR KELEBEK- lütfen ıslanırsak ölürüzMOR MENEKŞE- ee madem çok ısrar ettiniz. Ama bak söyleyeyim ben sadece seni saklarım. Rengin benimki gibi asil bi renk. Mor. Ben moru çok severimMOR KELEBEK- olmaz ben arkadaşlarımı yalnız bırakamamMOR MENEKŞE.- ee çekil git o zaman vaktimi harcadım sana offfzavallı kelebekler uçıuşurken yağmur başlamış. O sırada bir sesGÖKKUŞAĞI-pıiişşşt kelebekler buraya bakın yukarıya3 KELEBEK AYNI ANDA – sende kimsin GÖKKUŞAĞI- benim gökkuşağı hadi gelin saklayayım sizi yağmurda ıslanmayın3 KELEBEK- oleyy yaşa gökkuşağıbir süre sonra yağmur diner ve kelebekler çıkarlar ama o da ne tek renk olan kelebeklerin kanatları rengarenk olmuştur3KELEBEK- aa rengarenk olmuşuz ama bu nasıl olduGÖKKUŞAĞI- ben sizi izledim. Siz isteseydiniz arkadaşlarınız bırakıp kendiniz saklanabilirdiniz. Ama yapmadınız. Aferin size işte bende sizin bu arkadaşlığınız GÖKKUŞAĞI- benim gökkuşağı hadi gelin saklayayım sizi yağmurda ıslanmayın3 KELEBEK- oleyy yaşa gökkuşağıbir süre sonra yağmur diner ve kelebekler çıkarlar ama o da ne tek renk olan kelebeklerin kanatları rengarenk olmuştur3KELEBEK- aa rengarenk olmuşuz ama bu nasıl olduGÖKKUŞAĞI- ben sizi izledim. Siz isteseydiniz arkadaşlarınız bırakıp kendiniz saklanabilirdiniz. Ama yapmadınız. Aferin size işte bende sizin bu arkadaşlığınız süsleruç kelebek bahar geldi bütün kırlar çiçeklendi.




ARI
Dağdan gelir hop hop
Ayağında altın top.
Vızır vızır vızıldar,
Petek petek bal yapar.
Arıcık toplar getirir,
Kendi yemez yedirir


AT
Akşam ver yemini,
Sabah gever gemini.
Hizmet için can atar,
Tozu dumana katar.
Kır atıma binerim,
Dere tepe giderim


AYI
Dağda, ormanda gezer;
Armudu, balı sezer.
Et bulur, ot bulur;
Yutar hapır hupur.
Bizim ton ton ayıcık,
Yemez abur cubur



BALIK
Kanadı var,uçamaz;
Karada da kaçamaz.,
Oynamaya can atar,
Suda çalım satar.
Ah balık, vah balık,
Kimi zaman da alık

EŞEK

Deh deh dehlerim,

Su başında eğlerim.

Hem şimşek hem döşek,

Pek akıllı bizim eşek.

Dokuz deveye yeter,

Gece gündüz gider

KOYUN

Ot yemiş, etlenmiş,

Su içmiş, sütlenmiş.

Duvara bağlı koyun,

Eti, sütü yağlı koyun.

Kınalı koyun gitti,

Bizim oyun bitti

0 yorum:

 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog