27 Ağustos 2009 Perşembe

** El baskısı ile sevimli denizanası ve balıklar



25 Ağustos 2009 Salı

** Parçalanan Öğretmen Ailelerini Birleştirme Kampanyası


Abbas Güçlü'nün başlatmış olduğu imza kampanyası sayesinde lütfen sesimizi duyuralım..

Parçalanan Öğretmen Ailelerini Birleştirme Kampanyasını onaylıyor ve 15 Bin kadroyu yeterli bulmuyorsanız siz de altına imzanızı atın. 10 gün sonra binlerce, hatta onbinlerce imzalı başvuruyu Başbakan Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Çubukçu'ya ulaştıralım.


detaylar için adres :

http://www.abbasguclu.com.tr/apps/campaign/

23 Ağustos 2009 Pazar

** Sevimli tırtıl


Hatice ALKAN öğretmenimize teşekkürler :))

** Sümbül(Yapım aşamaları ile)






















































Anneler günü için çok güzel bi çiçek bence:))


21 Ağustos 2009 Cuma

** Hava durumu grafiği


Tabağın içersi 4 parçaya bölünmüş ve içerisine güneş,şemsiye,kar ve bulut(bulut) yapıştırılmış.Mandala ok işareti yapıştıldıktan sonra güzel hava durumu grafiği tamamlanmış.
Çocuk mandalalı o günün hava durumuna göre uygun yere takacak.

Bence okun mandaldan yapılması çok pratik ve kullanışlı olmuş çocuklar çok rahatlıkla kullanabilirler..

Herkese kolay gelsin.:))


NOT: Bu güzel tekinlik örneği http://www.inciminci.com/ adresinden alıntıdır.Paylaşım için teşekkür ederim.

** Akvaryum





Akvaryum için şeffaf plastik kaplar kullanılmış.Kabın içi grapon kağıtları ile kaplanmışve üzerine balıklar yapıştırılmış.

** Dönme dolap




Lunapark herkesin çok sevdiği,eğlendiği bir yerdir ama lunapark çocukların büyüklere göre daha çok sevdiği bir yerdir o yüzden bu etkinliği yaparken çok zevk alacaklardır....

kolay gelsin herkese:))

15 Ağustos 2009 Cumartesi

** ÇOCUĞUNUZDA ÖZGÜVEN GELİŞTİRMENİN YOLLARI



• Çocuğunuza düşünme ve hayal kurma için fırsatlar hazırlayın.
• Çocuğunuzun sorularına bıkmadan cevap verin
• Bir problemle karşılaştığınızda bunun birden fazla çözümü olabileceğini öğretin.
• Çocuğunuzu fikirlerini şekillendirmeleri için cesaretlendirin
• Odasını kendi düşünce ve arzusuna göre dekore etmesine izin verin, doğum günü kutlaması gibi çeşitli konularda fikrini alın.
• Ev işleri ile ilgili küçük sorumluluklar verin. Ona güvendiğinizi belli edin.
• Öğretici programlara özendirin. İzlediği programlar hakkında birlikte fikir üretmeye, yorum yapmaya, tartışmaya fırsat tanıyın.
• Onlara örnek olun, çocuğunuzun yanınızdayken “ Ay ben hiç güzel resim yapamam!” gibi cümleler kullanmayın. Eğer çocuğunuz sizin bir şeyler ürettiğinizi görürse bu cesareti kendine örnek alacaktır.
• Evinizde çocuğunuza mümkün olduğunca çok malzeme verin ve bunlarla ilgilenmesini sağlayarak, yaşayarak öğrenmesini destekleyin. Evde yerküre ve dünya haritası, farklı yayınlar ve ansiklopediler bulundurmaya çalışın. Ayrıca projeler üretmek, röportaj yayınlanması, makineler yapmak, film çekmek, gazete çıkarmak, beste yapmak, elbise modeli çizmek, hava tahmininde bulunmak, sosyal konularda bir kulüpte çalışmak, okul gezisi planlamak, sessiz sinema oynamak, harita okumak, kukla yapmak gibi çeşitli aktivitelerle uğraşmasını sağlayın
• Yaratıcılığını geliştirecek oyuncaklar seçin. Çeşitli malzemeleri çocuğunuz için biriktirin ve bunları kullanması için onu teşvik edin.

Uzman Psikolog Alanur Özalp

12 Ağustos 2009 Çarşamba

** Ağlayan Bir Çocuğa Nasıl Davranılmalıdır?


Ağlayan çocukları susturmak için yapılması gereken en etkili yol, çocuğun dikkatini başka yöne çekmektir.
Bebekler isteklerini ağlayarak bildirirler. Ağlayan bebeğin bir ihtiyacı olduğunu anlayan anne, hemen bebekle ilgilenir ve sıkıntısını giderir. Ama bebeklik döneminden çıkmış çocukların da isteklerini ağlayarak belirtmeleri doğru değildir.Çocukların isteklerini konuşarak bildirmeleri gerekir. Anne-babalar olarak çocukların ağlamaları karşısında takındığımız tutum çok önemlidir. Çocuğun bir isteğini yapmadığımızda çocuk ağlamaya başlıyor ve daha sonra o isteğini yapıyorsak çocuğa "senin isteğini yapmam için senin ağlaman gerekiyor" mesajını vermiş oluruz. Bu duruma alışan çocuk da tüm isteklerini ağlayarak anne-babasına yaptırır.Anne-babalar çocuklarının isteklerini ya hemen kabul edecekler ya da hiçbir şekilde kabul etmeyeceklerdir. Çocuklar ne kadar ağlarsa ağlasınlar, kararımızdan dönmemeliyiz. Böylelikle çocuğumuzun ağlamalarını önlemiş oluruz. Çocuklarda "ne yaparsam yapayım, anne ve babamı kararından vazgeçiremem" düşüncesini oluşturmalıyız. Örneğin baba evden çıkarken çocuk 'Beni de götür' dediğinde, baba da 'Olmaz, götüremem' diyor. İsteği yerine gelmeyen çocuk ağlamaya başlıyor ve 'Hadi bugünlük biraz gezdirip getireyim, çocuğun gönlü olsun' diyor. Bu durumda çocuk gözyaşının gücünü kullanıyor ve isteklerini ağlayarak yaptırıyor. Babanın evden çıkışında her zaman çocuk ağlayarak yaygarayı basıyor. Çünkü ağlayarak iş yaptırtmayı çocuklara biz öğretiyoruz. Şimdiye kadar çocuğumuz ağlayınca kararımızı değiştirdiysek, geçici bir süre zorlanırız; ama uzun süreli kararlı duruşumuz çocuğumuzun ağlayarak isteklerini yaptırmasını önleyecektir.Ağlayan çocuğa kesinlikle "ağlama" denmemelidir. Ağlayan bir çocuğu kucağa alıp 'Ne oldu sana, gel bakayım, kim ne dedi sana, kim kızdı sana, ağlama sen, ben kızarım onlara vb.' şeklinde sözler söylenmesi çocuğun ağlamasını durdurmaz, aksine yüz bulan çocuk daha çok ağlar. Ağlayan çocuğun dikkatini başka yöne çekin.

** Değişik bir kitap çalışması






































9 Ağustos 2009 Pazar

** Örgü oyuncaklar













Artık oyuncaklara para verme zamanı geride kaldı anneler iş başına:))



7 Ağustos 2009 Cuma

** OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ




Çocukların, zihinsel, duygusal, sosyal, bedensel gelişiminin %70’i 0-6 yaş arasında tamamlanmaktadır. Okulöncesi dönem alarak adlandırılan 0-6 yaş dönemi, çocuğun öğrenmesinin en yoğun olduğu, temel alışkanlıklarının, zihinsel yeteneklerinin en hızlı geliştiği ve biçimlendiği dönemdir. Bu süre içeri kazanılan davranış biçimleri,tüm yaşam boyunca devam etmektedir

Okul Öncesi Eğitimin Çocuğa Sağladığı Yararlar:

* Duygusal olarak,kendi işlerini kendisi yapması,sorunları kendisinin halletmesi ve bazı kararları kendisinin vermesi sayesinde kendine güveni yükselir.
* Düşüncelerini dile getirebilme ve başkalarına iletebilme şansını elde eder.Özgüven bireyin kendisini yetenekli, önemli başarılı ve değerli biri olarak algılama derecesi olarak tanımlanabilir.
* Fiziksel olarak kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması sonucu ince motor becerileri gelişir.Ayrıca koşma, zıplama, fırlatma, tırmanma gibi faaliyetlerle de kaba motor fonksiyonlarını kullanır ve geliştirir.
* Çocukların beslenme ve sağlık durumunda iyileşme görülür.
* Zihinsel olarak, nesneleri eşleştirme, sınıflandırma, ölçme, gözlem yapma ve fikirler üretme gibi matematik ve bilim becerilerini kazanır. Anaokuluna başlayan çocukların zeka puanlarında yükselme görülür. Kitapları incelemek, boyama ve çizimler yapmak, arkadaşlarına mektup yazmak gibi faaliyetler de dikkat ve konsantrasyonun artmasına ve erken okuma ve yazma yetilerinin gelişmesine yardımcı olur.
* Dikkat eksikliği sorunu ve öğrenme güçlüğü olan çocukların erken fark edilmesi ve okula başlamadan gerekli önlemlerin alınmasını sağlar.
* Sosyal olarak, çocuklar oyuncakları paylaşmanın yanında yetişkinin ilgisini, yiyecekleri paylaşmayı ve karşılıklı konuşmayı öğrenirler. Ayrıca yaşıtlarıyla çatışmaları ve ilişkilerde ortaya çıkan sorunları çözümlemeyi ve kendini nasıl ve ne zaman koruyacağını ve diğer çocukların hakkına saygı göstermeyi de öğrenirler. Bütün bunlar çocuğun ileriki yaşamında ortaya çıkan tüm sorunları çözmesine yardımcı olacak problem çözme becerilerinin artmasını sağlar.
* Yemek, uyku, tuvalet gibi öz bakım becerilerini kazanmak, anne-babadan ayrı kalmak duygusal gelişimine katkıda bulunarak kendine güvenini artırır.
* Ebeveyn-çocuk arasında daha güçlü ve olumlu bir ilişki oluşmasını sağlar.
* Yetişkinlik döneminde de kişilerin daha üretici ve verimli olmalarını ve sahip oldukları potansiyeli tam olarak kullanmalarını sağlar.
* Canlandırma, taklit ve hayali oyunlar sayesinde hayal gücü gelişir. Arkadaşları ve öğretmenleri ile konuşmak dil becerilerini geliştirir.
* Anaokulu çocuğun yaratıcı yönlerini ve ilgi alanlarını ortaya çıkarmak açısından da önem taşır.
* Bir okul öncesi kurumda belirli zaman dilimi içinde bir sıra düzen izleyen faaliyetler, çocuğun zaman kavramını ve bunun insan yaşamındaki yerini ve önemini öğrenmesine yardımcı olur.
* Okul öncesi kurum, öğretmenin denetim ve uyarıları ile çocuklara okludaki eşyaları ve oyuncakları ortaklaşa kullanmayı birbirlerinin sırasını ve hakkını gözetmeyi ve birbirleri için bir şeyler yapabilmeyi öğretecek en iyi ortamlardan biridir.
* Yemek sırasında arkadaşlarına ekmek servisi yapmanın onların bardaklarına su doldurabilmenin çocuk için zevkli bir uğraş olduğu kadar gelecekteki kuracağı insan ilişkileri için de olumlu bir temel oluşturacağı kuşkusuzdur.
* Çocuklar evde yapamadıkları birçok faaliyeti anaokulunda gerçekleştirirken, arkadaşları ile konuşarak onların düşüncelerinden haberdar olurlar. kendi görüşlerini ve düşüncelerini rahatça ifade edebilirler. Hatta oynadıkları oyunlarda, gerek evde gerekse okulda yakınları ve arkadaşlarına karşı duygularını ifade etmek fırsatını bularak rahatlarlar.

Tüm bunlar da okula hazır olması ve okul başarısı açısından önem taşır.

Bu nedenlerden dolayı, okul öncesi dönemi çocuğu, annenin çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın anaokuluna başlatılmalıdır


http://www.tavsiyeediyorum.com/ adresinden alıntıdır.

6 Ağustos 2009 Perşembe

♫•*¨*•.¸¸♥~ Keloğlan




Ben bir garip keloğlanım

Eşeğimin yok palanı

Varım yoğum doğruluktur

Hiç de sevmem ben yalanı.

Bir koca karı anam var,

Birkaç tavuk,bir de inek

Her gün konar kel kafama

Evsiz kalmış birkaç sinek

** Çocuklar için yemek duaları


Bismillahirrahmanirrahim

Yemeğimi yemeden
El açtım Allahım sana
Akıl fikir doğruluk
İyi huylar ver bana
Yemezsem büyüyemem
Okuluma gidemem
Çabuk çabuk yiyelim
Yemeğimizi bitirelim
Bizi yaratam Allah`a
Herzaman dua edelim...

Bismillahirrahmanirrahim
Yediklerimiz şifa olsun
Soframız bereketle dolsun
Vücudumuz sağlıklı olsun
Allah`ım verdiğin nimetler için
Sana şükürler olsun...
Hepimize Afiyet olsun...

** Uyku duası



Minik dualar grubundan <<>>


Yattım Allah, kaldır beni
Nur içine daldır beni
Can bedenden çıkmadıkça
İmanla uyandır beni

Yattım sağıma, döndüm soluma
Melekler şahit olsun dinime imanıma

** Birbirinden güzel maske örnekleri












İlk maske örneği kese kağıdı ile,diğerleri ise tabak ile yapılmış.Hepside birbirinden güzel olmuş çocuklar bu maskelere bayılacak bence:))

5 Ağustos 2009 Çarşamba

** Tabaklarla yapılmış sevimli hayvanlar



























































































































































 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog