11 Ocak 2010 Pazartesi

** Gelişim raporu örneği -2









Çocuğun Adı :
Yaş Grubu :6
Okulun Adı : .................. İlköğretim Okulu
Öğretim Yılı :2009-2010
Öğretmeni :


Psikomotor Gelişim
Yürüme,koşma,yuvarlanma,sekme,sıçrama,atlama,yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor.Kesme,katlama,yuvarlama,yapıştırma,boyama,resim yapma,çizme vb.el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede başarılı.Tek ayak üzerinde durma,tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Sosyal-Duygusal Gelişim
Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor.Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor.Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor. Paylaşımcı davranmakta sorun yaşıyor eşyalarını ve oyuncaklarını kimseyle paylaşmıyor.Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor.Sınıf içerisindeki araç-gereçleri hiç istekli toplamıyor,uyarıldığı zaman düzenleyebiliyor.
Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranamıyor.
Başkalarının haklarına özen gösterebilme yönünde desteklenmesi gerekiyor.
Ona birtakım sorumluluklar vererek yerine getirmesini sağlayınız.
Toplum içinde uyulması gereken kurallar hakkında çocuğunuz ile sohbet ediniz
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi
Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor.Belli bir konuda konuşmayı başlatarak,konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor.Sesleri ayırt edebiliyor ve kelimeleri doğru telaffuz ediyor.Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.



Bilişsel Gelişim
Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanımada ve daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri göstermede bazen sorun yaşıyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri
El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor.Yalnız yemek seçiyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.
Doğru beslenmenin önemi konusunda desteklenmesi gerekiyor.
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


3 yorum:

Nur on 12 Ocak 2010 18:04 dedi ki...

çok faydalı bir paylaşımda bulunmuşsunuz teşekkürler :) Ben çok şükür hafta sonu bitirdim rapor işlerini :)
Sevgiler..

Kevser C. on 12 Ocak 2010 21:16 dedi ki...

rica ederim..
ne güzel bitirmişsiniz geçmiş olsun o zamna size:))
Belki yazmayanlar için bbir fikir olur diye düşündüm..

yorumunuz için teşekkür ederim :))

yasemin dedi ki...

Allah razı olsun sizden,,ben de bu form örneklerini arıyordum ve sayenizde buldum:))şimdi rahatım yani...çok teşekkürler.

 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog