6 Ocak 2010 Çarşamba

** Gelişim raporu örneği


Çocuğun Adı :Umut ............
Yaş Grubu :6
Okulun Adı :..........................
Öğretim Yılı :2009-2010
Öğretmeni :.................
Gelişim Alanları


Gelişim Özellikleri ve Değerlendirme Sonucu

Düşünceler ve Öneriler



Psiko-motor Gelişim


1. dönem boyunca, okulumuzda yapılan etkinliklerde fiziksel açıdan, yaş özelliklerine uygun bir gelişim göstermiştir. Yürüme, koşma, yuvarlanma, sekme, sıçrama, ip atlama, yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor. Kesme, katlama, yuvarlama, yapıştırma, boyama, resim yapma, çizme vb. el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede çok başarılı. Etkinliklerde süreyi çok iyi kullanabiliyor. Tek ayak üzerinde durma, tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz



Sosyal-Duygusal Gelişim


Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor. Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor. Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor ve paylaşımcı davranıyor. Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor. Sınıf içerisindeki araç-gereçleri istekli topluyor ve düzenleyebiliyor. Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranabiliyor.



Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi


Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor. Belli bir konuda konuşmayı başlatarak, konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor. Sesleri ayırt edebiliyor. Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor..


Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz




Bilişsel Gelişim


Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanıyarak daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri


El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.Yemek seçiyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Genel Sonuç



Çocuğunuz tüm gelişim alanlarında yaşının özelliklerini gösteriyor.
Yukarıda yazılı olan gelişim özellikleri ve önerileri kontrol ederek gereken durumlarda destekleyiniz.
Başarılarının devamını dilerim.

5 yorum:

 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog