27 Ocak 2010 Çarşamba

** Kelebeğin yaşam döngüsü



24 Ocak 2010 Pazar

** Bebeğinizin ismiyle bir ninnisi olsun ister misiniz??


Evet dediğinizi duyar gibi oldum :)) Ozaman ne duruyorsunuz tıklayın ve ninninizi dinleyin:))

http://www.ailemiseviyorum.com/ninni.php ninninizi indirebilmek için üye olmanız gerekiyormuş.

Bugün küçük doğanın blogunu incelerken orada çok güzel bir başlık gördüm merak ettim ve tıkladım onların sayesinde bu yaşımda adıma söylenmiş bir ninni sahibi oldum:)) teşekkür ederim :))
ben ninnimi ekledim nasıl bir ninni olacağını merak edenler dinleyebilir.Ben çoookk beğendim


http://www.divshare.com/download/10263192-477

17 Ocak 2010 Pazar

** Doktor çantası



16 Ocak 2010 Cumartesi

** Keçe ve düğme ile yapılmış 2 güzel çiçek







Bu güzel çiçekler yabancı bir siteden alıntıdır.Her ikiside çok şık olmuş bence :))


** Susam sokağı


Alıntıdır.........

15 Ocak 2010 Cuma

** Örgü çanta modelleri









Süslü kızlar için örülebilecek birbirinden güzel çanta örnekleri..Marifetli anneler hiç boş durmasın hemen başlasınlar bence:))



Çanta modelleri alıntıdır..

11 Ocak 2010 Pazartesi

** Gelişim raporu örneği -2









Çocuğun Adı :
Yaş Grubu :6
Okulun Adı : .................. İlköğretim Okulu
Öğretim Yılı :2009-2010
Öğretmeni :


Psikomotor Gelişim
Yürüme,koşma,yuvarlanma,sekme,sıçrama,atlama,yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor.Kesme,katlama,yuvarlama,yapıştırma,boyama,resim yapma,çizme vb.el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede başarılı.Tek ayak üzerinde durma,tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Sosyal-Duygusal Gelişim
Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor.Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor.Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor. Paylaşımcı davranmakta sorun yaşıyor eşyalarını ve oyuncaklarını kimseyle paylaşmıyor.Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor.Sınıf içerisindeki araç-gereçleri hiç istekli toplamıyor,uyarıldığı zaman düzenleyebiliyor.
Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranamıyor.
Başkalarının haklarına özen gösterebilme yönünde desteklenmesi gerekiyor.
Ona birtakım sorumluluklar vererek yerine getirmesini sağlayınız.
Toplum içinde uyulması gereken kurallar hakkında çocuğunuz ile sohbet ediniz
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi
Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor.Belli bir konuda konuşmayı başlatarak,konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor.Sesleri ayırt edebiliyor ve kelimeleri doğru telaffuz ediyor.Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.



Bilişsel Gelişim
Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanımada ve daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri göstermede bazen sorun yaşıyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri
El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor.Yalnız yemek seçiyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.
Doğru beslenmenin önemi konusunda desteklenmesi gerekiyor.
Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


9 Ocak 2010 Cumartesi

** Vücudumuz




** Kontak lens nasıl üretiliyor??







Artık gözlüklerin yerini alan kontak lensler birçoğumuz için hayatımızın vazgeçilmezleri halini aldı.Lensi gördüğümde nasıl yapıldığını gerçekten çok merak etmiştim.Düşünsenize incecik plastik birşey var elinizde,bunu gözünüze takıyorsunuz ve hiç birşey hissetmiyorsunuz ki gözümüze küçücük bir toz parçası kaçtığı zaman nasıl rahatsız ediyor.Bunun dışında bu incecik şey nasıl oluyorda bizim net bir şekilde görmemizi sağlıyor gerçekten merak uyandıran birşey olmuştu bu lensler bende.

Bir blogu incelerken( http://feeds.feedburner.com/bunubugunogrendim ) orada kontak lenslerin nasıl yapıldığına daiar bir video paylaşılmış ve hemen izledim izleyince gerçekten çok şaşırdım. Benim gibi merak edenler varsa onlarında merakını gidermek adına video sitesinin adresini sizlerle paylaşmak istedim.

İŞTE LİNK : http://feeds.feedburner.com/bunubugunogrendim

MUTLAKA İZLEMNİZİ TAVSİYE EDERİM..

İYİ SEYİRLER:))

8 Ocak 2010 Cuma

** Çizgi çalışmaları

























































6 Ocak 2010 Çarşamba

** Gelişim raporu örneği


Çocuğun Adı :Umut ............
Yaş Grubu :6
Okulun Adı :..........................
Öğretim Yılı :2009-2010
Öğretmeni :.................
Gelişim Alanları


Gelişim Özellikleri ve Değerlendirme Sonucu

Düşünceler ve Öneriler



Psiko-motor Gelişim


1. dönem boyunca, okulumuzda yapılan etkinliklerde fiziksel açıdan, yaş özelliklerine uygun bir gelişim göstermiştir. Yürüme, koşma, yuvarlanma, sekme, sıçrama, ip atlama, yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabiliyor. Kesme, katlama, yuvarlama, yapıştırma, boyama, resim yapma, çizme vb. el-göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmede çok başarılı. Etkinliklerde süreyi çok iyi kullanabiliyor. Tek ayak üzerinde durma, tek ve çift ayak ile belli bir mesafeye gitme gibi denge hareketleri yapabiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz



Sosyal-Duygusal Gelişim


Etkinliklere kendi isteği ile katılarak sorumluluklarını yerine getirebiliyor. Grup içerisinde iletişim kendiliğinden başlatabiliyor ve olumsuz duygu ve düşüncelerini rahat bir şekilde ifade edebiliyor. Oyunlarda bazen liderliği üstleniyor, bazen lideri izliyor ve paylaşımcı davranıyor. Hata yapabileceğini kabul ederek kendi hatalarını söyleyebiliyor. Sınıf içerisindeki araç-gereçleri istekli topluyor ve düzenleyebiliyor. Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranabiliyor.



Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Dil Gelişimi


Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanıyor. Belli bir konuda konuşmayı başlatarak, konuşurken ve dinlerken göz teması kurabiliyor. Sesleri ayırt edebiliyor. Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini gösteriyor..


Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz




Bilişsel Gelişim


Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark ederek dikkatini üzerinde yoğunlaştırabiliyor.Etkinliklerde ilgisini uzun süre kaybetmeden etkinliğini tamamlayana dek dikkatini sürdürebiliyor.Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları oluş sırasına göre sıralayabiliyor.Nesneleri çeşitli özelliklerine göre eşleştirebiliyor ve gruplama yapabiliyor.1’den 10’a kadar olan nesne ve rakamlar arasında ilişki kurarak söylenilen sayı kadar nesne gösterebiliyor.1’den 20’ye kadar ritmik sayma yapabiliyor.Geometrik şekilleri tanıyarak daire,kare,üçgen,dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebiliyor.




Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Öz bakım Becerileri


El-yüz yıkama,tuvalet temizliği vb. temizlik kurallarını uygulayabiliyor.Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor,katlayabiliyor,asabiliyor.Kendi başına yemek yiyebiliyor..Hoşuna giden yiyecekler olduğunda tabağındakileri bitirebiliyor.Yemek seçiyor.

Başarılarının devamı için desteğinizi sürdürünüz.


Genel Sonuç



Çocuğunuz tüm gelişim alanlarında yaşının özelliklerini gösteriyor.
Yukarıda yazılı olan gelişim özellikleri ve önerileri kontrol ederek gereken durumlarda destekleyiniz.
Başarılarının devamını dilerim.

5 Ocak 2010 Salı

** Peçete kutusundan TELEFON (yapım aşamaları ile birlikte )








































































































































































İletişim konusunda yapılabilecek çok güzel bir çalışma.Nasıl yapıldığı da yapım aşamalarında ayrıntılı bir biçimde anlatılmış bu işinizi biraz daha kolaylaştıracak.
Eee hadi ne duruyorsunuz iş başına:))




** 1 mumdur 2 mumdur :))



Enerji tasarrufu haftası için düşünülebilcek bir etkinlik olabilir.
 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog