15 Haziran 2012 Cuma

Okula erken başlamak avantaj değil




Çocuklar arasındaki 6 ay, 9 ay, 12 ay gibi yaş farklılıkları düşünüldüğü kadar basit değil. Eğitim hayatlarında ciddi farklar yaratıyor. Bunu bazı bilimsel verilere dayanarak söylüyorum. Bakın Fransa’da yapılan bir araştırma ne diyor:
Araştırma, Fransa’nın TUBİTAK’ı olarak bilinen CNRS’de ve Paris Ekonomi Okulu’nda görevli öğretim üyesi Julien Grenet tarafından gerçekleştirilmiş.  Grenet, Aralık ayında doğan çocuklarla Ocak doğumluları karşılaştırıyor. Bu çocukların okul başarıları ve çalışma hayatlarındaki performanslarını karşılaştırıyor. Ve çok önemli bir bulguya erişiyor.
Okula aynı yıl başlayan Aralık doğumlular eğitim hayatı boyunca zorlanıyor, daha başarısız oluyor, hatta çalışma hayatı boyunca Ocak doğumlulara göre daha az kazanıyor.
Örneğin; okula bu yıl başlayan iki çocuk olsun. Birisi Ocak,  diğeri Aralık doğumlu... Aralık doğumlu çocuk okul hayatı boyunca Ocak doğumlu olanın seviyesine ulaşamıyor. Yani iki çocuk arasındaki uçurum her zaman bulunuyor. İlerleyen aşamalarda bu uçurum azalıyor ama tamamen sona ermiyor. Bu sene Ocak 2006 doğumlu çocuk ile 2007 31 Mart doğumlu iki çocuk aynı sınıfta olacak. Varın, aradaki uçurumu siz düşünün. 
Uzmanlar fiziksel olarak çocukların birçok şeye hazırlanabileceğini ama duygusal anlamda hazırlanma konusunda sorun yaşanacağı düşüncesindeler.  Yine bu araştırmaya göre; Grenet  ilköğretim hayatı boyunca Ocak doğumlu çocukların yüzde 17’sinin sınıfta kaldığını, Aralık doğumluların ise yüzde 34’nün sınıf tekrarı yaptığını belirliyor.
Aslında ülkemizde genel eğilim çocuğun okula erken başlamasında yana. Oğlum Ocak doğumlu… Eski şartlar devam etseydi; onu okula erken göndermeyi düşünmezdim. Yaşıtlarından daha önde olması adına zamanında okula başlatırdım. Ama yeni eğitim sitemine göre Ocak doğumlu olmak avantaj değil. Aksine dezavantaj. Bu da bizim talihsizliğimiz. 2007 itibariyle Nisan doğumlular hep daha avantajlı olacak.  Dilerim oğlum çok zeki bir çocuk olur da aradaki farkı kapatır.



2 yorum:

 

♥ ♥ ♥ OKUL ÖNCESİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI ♥ ♥ ♥ Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog